Το παρακάτω κείμενο δεν είναι για το κουκλοθέατρο… δεν είναι καν για τις παραστατικές τέχνες, είναι για τους ανεξάρτητους εκδοτικούς οίκους της γαλλίας…
Και τί μας νοιάζει εμάς;;;
Μας νοιάζει, γιατί ακριβώς αυτή η ανεξαρτησία μας μας επέτρεψε για χρόνια να κάνουμε κουκλοθέατρο περιλαμβάνοντας την ουσία αυτής της τέχνης, χωρίς κατηγορίες: ποιοι είναι κουκλοπαίχτες και ποιοι δεν είναι… μας επέτρεψε να κάνουμε πολύ μεγάλες διοργανώσεις σε εθελοντική βάση και λειτουργία, μας επέτρεψε να έχουμε πολλούς ¨φίλους του κουκλοθεάτρου¨ που στηρίζουν οικονομικά, πνευματικά, σωματικά και υλικά την πορεία μας. Ίσως μας στήριζαν, θα πείτε, γιατί είμαστε οι φτωχοί συγγενείς!!! Ίσως πάλι και (κατηγορηματικά) όχι.
Μεταφέρω την εμπειρία των εορτασμών της Παγκόσμιας Μέρας Κουκλοθεάτρου που την καλλίτερη καλλιτεχνική επαφή με τον κόσμο την είχαν άνθρωποι (φίλου του κουκλοθεάτρου) που δεν έχουν βγάλει μια δραχμή )ευρω( από το κουκλοθεατρο, και όταν βγάλαν… την ρίξαν στο ταμείο του συλλόγου… και αυτό έγινε γιατί ακριβώς είμαστε πολιτιστικός σύλλογος… που νοιάζεται για τις ανάγκες των μελών. (Που έχει κάνει λάθη, αλλά όχι μόνο)
Οι κουκλοπαίχτες που βιοπορίζονται αποκλειστικά από το κουκλοθέατρο ήταν μπροστάρηδες σχεδόν σε όλες τις στιγμές του παρελθόντος, αλλά δεν φτάνει πάντα η αιχμή του δόρατος για να πετύχεις το στόχο.
Και ο στόχος και στην παρούσα φάση δεν μπορεί παρά να είναι να υπάρχει κουκλοθέατρο και ο πολιτιστικός σύλλογος να το βοηθάει να υπάρξει κι άλλο… κι άλλο… και πιο σύνθετα… και πιο απλά… και πιο δομημένα… και πιο αδόμητα… και με περισσή εικαστικότητα… και με οδηγό μόνο το συναίσθημα… και με χαρτιά… και με χωρίς… και με φώτα και με κεριά… και με καπέλο… και με ιδιωτικό συμφωνητικό… και με το Δήμο… και στο πάρτυ… και στα σαλόνια και στα αλώνια…
Τις μέρες που μας έρχονται: με όλες τις διεκδικήσεις προς το κράτος… τους φορείς… το κοινό… πιστεύω ότι ένας πολιτιστικός σύλλογος που έχει στόχο τον πολιτισμό… θα βρει τρόπο να βοηθήσει τους νομικά κατοχυρωμένους να πάρουν το κρατικό επίδομα, τους ηθικά κατοχυρωμένους να υπάρξουν και την επαύριο, τους φίλους του κουκλοθεάτρου να συνεχίσουν να μας κάνουν παρέα και το πιο σημαντικό να παράγουμε πολιτισμό.
ακολουθεί το κείμενο… το οποίο όπως καταλαβαίνετε είναι κείμενο αφορμή για κάποιες σκέψεις… έκανα bold κάποια… αφαίρεσα άλλα πολύ τεχνικά… είναι για να πάρει κανείς μια αίσθηση (άφησα τις υπογραφές για ψυχολογικό τρικάκι!!!)
κωσταντής μιζάρας ηθοποιός κουκλοπαίχτης
Mercredi, 29 Avril, 2020
« NOUS SOMMES EN CRISE » : DES MAISONS D’ÉDITIONS INDÉPENDANTES PRENNENT LA PAROLE
«ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΚΡΙΣΗ»: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟ
Συλλογικό κείμενο
Είμαστε επαγγελματίες του βιβλίου και εκπρόσωποι ανεξάρτητων εκδοτικών οίκων στον γαλλόφωνο κόσμο. "Ανεξάρτητο": αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που εκπροσωπούνται εδώ δεν ανήκουν σε όμιλο και ότι το κεφάλαιό τους, εάν υπάρχει, κατέχεται από ιδιώτες και όχι από χρηματοδότες ή συνταξιοδοτικά ταμεία.
Σε αυτήν την άνευ προηγουμένου κρίση που βιώνουμε, οι σκέψεις μας πηγαίνουν πρώτα στους άρρωστους και τους φροντιστές, σε όλους εκείνους που διασφαλίζουν την καθημερινή επιδίωξη της ζωής. Όλοι γνωρίζουν ότι μόλις συγκρατηθεί η κρίση στην υγεία, ο οικονομικός της αντίκτυπος θα πλήξει πολλές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στον τομέα μας. Αυτή η προσωρινή εικονική παύση των δραστηριοτήτων μας μας κάνει να μετρήσουμε τόσο την αποφασιστικότητα που μας οδηγεί όσο και τις αδυναμίες που κατατάσσονται στις τάξεις μας σε «κανονικούς καιρούς». Μας καλεί επίσης να σκεφτούμε τα υπόλοιπα, γιατί η ελληνική ετυμολογία της λέξης «κρίση» μας θυμίζει: η κρίση είναι επίσης η ανάγκη να κάνουμε μια επιλογή.
Βρισκόμαστε σε κρίση, αλλά ποιοι είμαστε;
Στη Γαλλία, η βιομηχανία βιβλίων είναι εξαιρετικά διαφορετική και υποστηρίζει σημαντικό αριθμό επαγγελματιών σε ολόκληρη τη χώρα (σχεδόν 81.719 το 2018) [1], άτομα, ανεξάρτητες δομές ή βιομηχανικές και ολοκληρωμένες ομάδες. Εκτός από τους συγγραφείς, τους πωλητές βιβλίων και τους εκδότες, εδώ υπάρχει μια μη εξαντλητική λίστα: μεταφραστές, λογοτεχνικοί πράκτορες, αξιωματικοί τύπου, γραφίστες, διορθωτές, φωτογράφοι, εικονογράφοι, σχέσεις πωλητών βιβλίων, εμψυχωτές · Λογοτεχνικοί διαχειριστές, εκπαιδευτές, διοργανωτές φεστιβάλ και εκθέσεων, βιβλιοθηκονόμοι, εκτυπωτές, σταθμοί, εκπρόσωποι και διανομείς, διανομείς που διαχειρίζονται τη μεταφορά και αποθήκευση έργων, εξειδικευμένους ταχυμεταφορείς, μια ποικιλία διοικητικών, λογιστικών θέσεων… περισσότερα, τα κείμενα μπορούν να αρδεύσουν άλλους τομείς της πολιτιστικής ζωής, ζωντανό θέαμα, κινηματογράφο, οπτικοακουστικά…
Εδώ και αρκετά χρόνια, διάφορες δομικές κινήσεις λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα:
- επιτάχυνση της συγκέντρωσης κεφαλαίου εντός ομάδων που έχουν γίνει βιομηχανικές (εκδόσεις, διανομή-διανομή) ·
- υπερπαραγωγή: το βιβλίο είναι κυρίως αγορά εφοδιασμού · Επιπλέον, σχηματικά, ο κύκλος εργασιών ενός εκδότη είναι θετικός στους μήνες που κυκλοφορεί νέα προϊόντα και μπορεί να γίνει αρνητικός στους μήνες που τα βιβλιοπωλεία στέλνουν πίσω τα προϊόντα που δεν πωλούνται, εξ ου και ο πειρασμός να αντισταθμίσει αυτές τις επιστροφές με άλλα νέα προϊόντα για να δημιουργήσετε μετρητά…
- όλο και πιο έντονη και απαραίτητη υπεροχή του κοινωνικού ζητήματος (δίκαιη αμοιβή για συγγραφείς και ελεύθερους επαγγελματίες ...) και οικολογία (εκτύπωση τοπικά ή όχι, σε χαρτιά, καταστροφή των πωληθέντων αγαθών ...) ·
- ο αγώνας των φυσικών βιβλιοπωλείων για να αντισταθεί στον ανταγωνισμό από ορισμένες διαδικτυακές πλατφόρμες πωλήσεων, όπως το Amazon.
Τα σπίτια (οίκοι) μας είναι εξαιρετικά αλληλεξαρτώμενα με το κυρίως ανεξάρτητο βιβλιοπωλείο, το οποίο πάντα έπαιζε το ρόλο της ταχυμεταφοράς για τους καταλόγους μας. Ο ρόλος του έχει αυξηθεί. Ωστόσο, ας είμαστε σαφείς, το οικονομικό βάρος των σπιτιών μας είναι, ως επί το πλείστον, μόνο ένα μικρό μέρος του κύκλου εργασιών του. Από την άλλη πλευρά, η πώληση των βιβλίων μας προσφέρει στο ανεξάρτητο βιβλιοπωλείο προστιθέμενη αξία, επιτρέποντάς του να ξεχωρίσει από τις προσφορές των αλυσίδων και των εμπορικών σημάτων, και να είναι συμβουλευτική δύναμη. Αυτή η επιλογή προεδρεύει σε μεγάλο βαθμό στην καθιέρωση της ταυτότητάς της. Επειδή από πολιτιστική και κοινωνική άποψη, η ανεξάρτητη έκδοση έχει να διαδραματίσει ρόλο: η κλίμακα μας μας δίνει την ελευθερία να είμαστε τολμηροί χωρίς να περιοριζόμαστε υπερβολικά από την επικρατούσα οικονομική διαχείριση.
Στην πραγματικότητα, ένα μεγάλο μέρος των πρώτων μυθιστορημάτων, αλλά και έργα φιλοσοφίας, ποίησης, θεάτρου, ανθρωπιστικών επιστημών κ.λπ., ίσως να μην δημοσιεύονταν χωρίς δομές όπως η δική μας, ικανές να παράγουν κείμενα που μερικές φορές μια μικρή εκτύπωση, αλλά με μεγάλη πνευματική, κριτική και αισθητική αξία, και εξαπλώνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπερασπίζουμε τις ιδέες, μια ποικιλία σκέψης, παράθυρα προς τα έξω.
Προσφέρουμε επίσης οικονομικά μοντέλα διαφορετικά από αυτά της μεγάλης βιομηχανίας βιβλίων, εναλλακτικά μοντέλα που ξεχωρίζουν, ή ακόμα και, για μερικούς, αντιτίθενται στο κυρίαρχο καπιταλιστικό μοντέλο που, σε περιόδους κρίσης, γίνεται ουσιαστικά επιθετικό. Μερικοί από εμάς είναι συνεργατικές δομές, αυτοεκπομπείς, ραδιοτηλεοπτικοί-διανομείς σε ανθρώπινη κλίμακα, εν συντομία πολλές περιπτώσεις που είναι πολύτιμα οικονομικά πειράματα, αλλά τα οποία πρέπει να προστατεύονται από κοινότητα που διαμορφώνουμε.
Βρισκόμαστε σε κρίση, τώρα είναι η ώρα να κάνουμε μια επιλογή
Δεν είναι καιρός να επιβραδυνθεί ο αγώνας για καινοτομία, ο οποίος βλέπει έναν μεγάλο αριθμό κειμένων που ξεκινούν με το γουδοχέρι χωρίς να έχουν χρόνο να αγγίξουν τους αναγνώστες; Αρκετά από τα σπίτια που εκπροσωπούνται εδώ, παρόλο που οι παραγωγές μας είναι ήδη, σε «κανονικές εποχές», λογικές και λογικές, έχουν ήδη κάνει αυτήν την επιλογή για τους επόμενους μήνες, προκειμένου να διατηρήσουν τους πωλητές βιβλίων, αρνούμενοι να τους κατακλύσουν με ένα « εμφιάλωση τίτλων κατά την περίοδο μετά την «αποσυμφόρηση», αλλά και οι συγγραφείς δίνοντας την ευκαιρία να υπερασπιστούν καλύτερα τα έργα τους.
Βρισκόμαστε σε κρίση, τώρα είναι η ώρα να προτείνουμε και να δράσουμε
Υποστηρίζουμε πλήρως αυτήν την πρόσκληση και ζητάμε να επεκτείνουμε αυτό το ταμείο υποστήριξης, τόσο σε ανεξάρτητους εκδότες όσο και σε αυτοαπασχολούμενους εργαζόμενους που εργάζονται για τον κλάδο και επίσης.
Ποια είναι η φωνή μας σε εθνικό επίπεδο; Προς το παρόν, κανείς, στο βαθμό που η Εθνική Ένωση Εκδόσεων δεν μας φαίνεται εκπρόσωπος οίκων όπως οι δικοί μας, των οποίων η οικονομία βασίζεται περισσότερο στη βιοτεχνία ή στις μικρές επιχειρήσεις παρά στη βιομηχανία . Ωστόσο, σε περιφερειακό ή θεματικό επίπεδο, ορισμένοι από εμάς είναι ήδη οργανωμένοι (οι ερωτήσεις δεν είναι νέες, η οξύτητά τους αυξάνεται από το πλαίσιο). Ως εκ τούτου, θα συνεργαστούμε μαζί τους για να δημιουργήσουμε τους επόμενους μήνες μια επαγγελματική οργάνωση, με τη μορφή για παράδειγμα μιας ένωσης, που προορίζεται να εκπροσωπήσει όλους μας και να μας επιτρέψει να ομόσπονδο, ώστε να μπορούμε να έχουμε θέση στο διεπαγγελματικός πίνακας διαπραγματεύσεων. Επειδή η Γαλλία είναι μια χώρα που είναι τυχερή που διαθέτει μια ισχυρή πολιτιστική πολιτική, ένας από τους πυλώνες της είναι να εγγυηθεί την πρόσβαση στην ανάγνωση στον μεγαλύτερο αριθμό. Οι κρατικές ενισχύσεις, αλλά και αυτές της Ευρώπης, θα είναι αποφασιστικές τις επόμενες εβδομάδες. Στο όνομα των ιδιαιτεροτήτων μας, είναι σημαντικό να συμμετέχουμε στην ανάπτυξη αυτών των πολιτικών.
Εναπόκειται σε εμάς να μιλήσουμε, να γίνουμε δύναμη για προτάσεις και να σκεφτούμε νέες πολιτιστικές και οικονομικές μεθόδους. Το μέλλον μπορεί να φανταστεί μόνο μέσω ενός ανοικτού διαλόγου μεταξύ όλων εκείνων που απαρτίζουν τον κόσμο των βιβλίων.
Le Collectif Édition indépendante
Cette tribune est née à l’initiative de Chloé Pathé (Anamosa), Valérie Millet & Sandrine Duvillier (Le Sonneur), Jean-Luc A. d’Asciano (L’Œil d’or), Les Caractères Masqués, collectif d’indépendants au service du livre, en partage avec Dominique Tourte (Invenit), Benoît Verhille (La Contre Allée) et Charles-Henri Lavielle (Anacharsis).
Signataires
Maisons d’édition :
À contresens (Joël Lévêque), À la Criée (Frédéric Barbe), Al Manar (Alain Gorius), ActuSF (Jérôme Vincent), Agone (l’équipe), Agullo (Nadège Agullo, Estelle Flory, Sébastien Wespiser), Airvey éditions (Hervé Mineur), Amsterdam (Lambert Clet, Eva Coly, Nicolas Vieillescazes), Anacharsis (l’équipe), Anamosa (Doris Audoux, Christophe Granger, Monika Jakopetrevska, Marie-Pierre Lajot), Antidata (Olivier Salaün et Gilles Marchand), Arbitraire (Juliette Salique et Renaud Thomas), Arcane 17 (Marie-Pierre Vieu Martin), Art3 éditions (Françoise Plessis), Asphalte (Estelle Durand et Claire Duvivier), Association francophone de haïku (Jean Antonini, Éléonore Nickolay, Geneviève Fillion), Atelier de l'Agneau (Françoise Favretto), Ateliers Henry Dougier (Henry Dougier), Au Vent des Îles (Christian Robert), Aux Forges de Vulcain (David Meulemans), Balzac Editeur (Robert Triquère), Belleville éditions (Dorothy Aubert), Blast (Solène Derrien et Karima Neggad), Bouclard éditions (Thierry Fétiveau, Clément Le Priol, Benjamin Reverdy), Ça et là (Serge Ewenczyk), Cabardès (Monique Subra), Cadex (Hélène Boinard), Callidor (Thierry Fraysse), CBE Éditions (Jean-Pierre Gayraud), Chandeigne (Anne Lima), Chant d'Orties (Béatrice Guillemard), Chronique Sociale (André Soutrenon), Collectif Dystopia, Collectif Smolny, Comité de rédaction de la revue Sensibilités (Q. Deluermoz, T. Dodman, A. Kunth, H. Mazurel, C. Vidal-Naquet), Cosmografia (Louise-Anne Petit), Cours toujours (Dominique Brisson et Daniel Henry), Creaphis (Claire Reverchon, Pierre Gaudin, Aude Garnier), Dadoclem (Danica Urbani), Dépaysage (Amaury Levillayer), Dernier Télégramme (Fabrice Caravaca), Divergences (Johan Badour), DO éditions (Olivier Desmettre), D’Orbestier (Cyril Armange), Éditions À Propos (Myriam Degraeve),
Éditions Abeille et Castor (Amélie Averlan), Éditions Aldacom (Alain D’Amato), Éditions amanite (Thierry Declercq), Éditions B42 (Alexandre Dimos), Éditions Balivernes (Pierre Crooks), Éditions Bruno Doucey (Bruno Doucey et Muriel Szac), Éditions Chèvre-feuille Étoilée (Behja Traversac), Éditions Critic (Éric Marcelin),
Éditions de la Margeride (Robert Lobet), Éditions de l'Éclat (Michel Valensi), Éditions de l’Éclisse (Romain Monsifrot et l’équipe), Éditions Delga (Edmond Janssen), Éditions d’en bas (Suisse) (Jean Richard, Pascal Cottin, Antonin Gagné), Éditions D’eux (Québec) (Yves Nadon et France Leduc), Éditions du Canoë (Colette Lambrichs), Éditions du Commun (Benjamin Roux et Sylvain Bertrand), Éditions du Croquant (Arnaud Saint-Martin et Louis Weber), Éditions du Détour (Juliette Mathieu et Bertrand Bernard), Éditions du Dragon noir (Patrick Bert), Éditions du Félin (Stéphane Goulhot), Éditions du Linteau (Bernard Marrey et Julien Vitteau), Éditions du Murmure (David Demartis et Jérôme Martin), Éditions du Pacifique (Thierry Théault), Éditions du Sonneur (Sandrine Duvilliers et Jean-Luc Remaud), Éditions du volcan (Frédéric Mélis), Éditions Elyzad (Elisabeth Daldoul), Éditions Emmanuelle Collas (Emmanuelle Collas), Éditions Érès (Marie-Françoise Dubois-Sacrispeyre), Éditions espaces&signes (Caroline de Peyster et Edouard Dor), Éditions FLBLB (l’équipe), Éditions Folies d’encre (Jean-Marie Ozanne), Éditions Ici-Bas (l’équipe), Éditions In8 (Josée Guellil, Sylvie Lemaire, Olivier Bois), Éditions Interlude (Michaël Cormery), Éditions Isabelle Sauvage (Isabelle Sauvage et Alain Rebours), Éditions iXe (Oristelle Bonis, Chloé Iacono), Éditions Jerôme Millon (Jérôme Millon et Marie-Claude Carrara), Éditions La Bibliothèque (Jacques Damade), Éditions La Muse (Delphine Goumaz), Éditions Laborynthus (Gianpaolo Furgiuele, Giovanna-Paola Vergari), Éditions Lamaindonne (David Fourré), Éditions Le Soupirail (Emmanuelle Moysan), Éditions le Ver à soie (Virginie Symaniec), Éditions Les Impressions nouvelles (Belgique) (Tanguy Habrand et Benoît Peeters), Éditions Lurlure (Emmanuel Caroux), Éditions Martin de Halleux (Martin de Halleux), Éditions Matière (Laurent Bruel), Éditions Menu Fretin (Laurent Seminel), Éditions Mosaïque-Santé (Carine Lorenzoni), Éditions Nous (Patrizia Atzei et Benoît Casas), Éditions OnLit (Belgique) (Pierre de Mûelenaere), Éditions Pera (Claire Turan), Éditions Pneumatiques (Dominique Huet), Éditions Symétrie (Jean-Christophe Michel), Éditions Tahin Party (Sarah Gastel, Noé Gasparini, Paco Vallat),
Éditions Trois Petits Points (Marion Bossuat), Éditions Vous êtes ici (Amandine Hubert et Amélie Picavet), EIRA (Éditeurs Indépendants en Rhône-Alpes et Auvergne), Encre bleue éditeur (Corinne Mongereau), Éoliennes éditions et productions (Xavier Dandoy de Casabianca),
Fabrique de Jardins (Cécile Christophe et Sylvie Ligny), Fatrasies Éditions (Yves Sok), Gephyre (Sandrine Scardigli), GM éditions (Guy Messina), Goater (Jean-Marie Goater), Gorge Bleue (Marie Marchall), Gruppen (Laurent Jarfer), Gulf Stream (Stephanie Baronchelli), H’artpon (Caroline Perreau), Heros-Limite (Suisse) (Alain Bercet), Hobo Diffusion (David Doillon), Homo-Habilis (Stéphane Lagorce), HongFei Cultures (Loïc Jacob et Chun-Liang Yeh), Hors d’atteinte (Marie Hermann et Ingrid Balazard), Insula (Claire Latxague), Inukshuk (Philippe Zytka), Invenit (Dominique Tourte), Jentayu (Jérôme Bouchaud), Joca Seria (Bernard Martin), Julie Flamingo (Frédéric), La Baconnière (Suisse) (Laurence Gudin), La Barque (Olivier Gallon), La Cabane Bleue (Sarah Hamon et Angéla Léry), La Chambre d'Echos (Florence Pétry, Jean-Michel Humeau), La Cocotte (Odile Bazin), La Contre Allée (Marielle Leroy et Anna Rizzello), La Dernière Goutte (Christophe Sedierta), La Dispute (Alexis Cukier et Chantal Gazzola), La Magicieuse (Neil Jobard), La Mer Salée (Sandrine et Yannick Roudaut), La Part commune (Mireille Lacour), Lansdalls éditions (Max Lansdalls), Lanskine (Catherine Tourné), L'Apocalypse (Jean-Christophe Menu), L'Arbre vengeur (David Vincent et Nicolas Etienne), L'Arche (Claire Stavaux), L'Articho (Yassine de Vos et Chamo), L'Asiathèque (Philippe Thiollier), L'Atelier Contemporain (François-Marie Deyrolle), L'Atinoir (Jacques Aubergy), Laurence Viallet (Laurence Viallet), La Boucherie littéraire (Antoine Gallardo), La Ville brûle (Raphaël Tomas, Marianne Zuzula), Le Bas du Pavé (Fred Morisse), Le Bord de l'Eau (Sylvie Malsan et Jean-Luc Veyssy), Le Cadran Ligné (Laurent Albarracin), Le Castor Astral (Marc Torralba et Jean-Yves Reuzeau), Le Chant des voyelles (Elisabeth Motsch), Le Chemin de fer (François Grosso et Renaud Buénerd), Le Lumignon (Anaïs Goldemberg), Le Miel des anges (Michel Volkovitch), Le Nouvel Attila (Benoît Virot), Le Passage (Marike Gauthier), Le Passager Clandestin (Josépha Mariotti et Pauline Fousse), Le Rosier Grimpant (Nicolas Gaislin et Sarah Didier-Charlet), Le Téètras magic (Sébastien Naert), Le Temps des Cerises (Francis Combes, président de l'Autre livre), Le Temps qu'il fait (Georges Monti), les Éditeurs associés (association), Les éditions Bleu et Jaune (Tatiana Sirotchouk), Les Éditions du Typhon (Yves et Florian Torrès), Les éditions sociales (Clara Laspalas et Marina Simonin), Les Fondeurs de Brique (Virginie Girard & J.-F Bourdic), Les Inaperçus (Ester Modié), Les Lumières de Lille (Frédéric Lépinay), Les Monédières (Ester Merino), Les Mots qui trottent (Sylvain Facon), Les Moutons électriques (André-François Ruaud), Les Petites Allées (Nathalie Rodriguez), Les Soleils bleus (Philippe Lorenzo), Librairie et éditions Scylla (Xavier Vernet), Librairie Point-Virgule Espalion (Sylvie Taquet-Lacan), Light Motiv (Éric Le Brun), Lior (François Azar), L'Iroli (Isabel Asunsolo), L'Oeil du souffleur éditions et cie (Astrid Cathala), L'Œil ébloui (Thierry Bodin-Hullin), L'Œil d'Or (Jean-Luc André d’Asciano), L'Ogre (Benoît Laureau et Aurélien Blanchard), Lucca Éditions (Sandrine Harbonnier et Hermine Hémon), Lunatique (Pascale Goze), Macula (Véronique Yersin), Maison Malo Quirvane (Édith de Cornulier), Marest Éditeur (Pierre-Julien Marest), Matin Calme (Pierre Bisiou), Médiapop (Philippe Schweyer), MeMo (Christine Morault), Miette éditions (Ghislaine Lamotte), Minus éditions (Alexandra Butruille), Mnemos (Frédéric et Nathalie Weil), Monsieur le Conte et la fabulerie (Véronique Dubois), Monstrograph (Coline Pierré et Martin Page), Nada (Rachel Viné-Krupa), Nouvelles de l’archéologie (Armelle Bonis), Obriart éditions (Cyprienne Kemp), Ogmios éditions (Raphaël Crouzat), Oui’Dire (Pascal Dubois), Paon diffusion (l’équipe), Pierre Mainard (Stéphane Mirambeau), Piranha (Jean-Marc Loubet et Anne Bouclier), Plum éditions (Dominique Cronier), Plume de carotte (Frédéric Lisak), Pyramid (Christelle Doyelle et Céline Remechido), Quidam (Pascal Arnaud), Rackham (Latino Imparator), Ratatosk (Gauthier Vranken), Reliefs éditions (Pierre Fahys), Revue Gibraltar (Santiago Mendieta), Revue Noto (Alexandre Curnier), SD éditions (Sylvie Deparis), Serendip Livres (l’équipe), Signes et Balises (Anne-Laure Brisac), Sol y Lune (Esther Merino), Sometimes éditions (Charlotte Guy), Super Loto Éditions (Camille Escoubet), Tendance Négative (le collectif), Troba Vox (Gérard Zuchetto), Tusitala (Carmela Chergui et Mikaël Demets), Vedrana éditions (Vedrana Donic), Van Dieren (Patrick Van Dieren), Benjamin Vermeilh, Warm (Willy Durand et Armelle Pain), Ypsilon (Isabella Checcaglini), ZTL éditions (Sandra Todorovic).
Soutiens et professionnel·les du livre
Isabelle Alentour (autrice), Sawsan Awada (Librairie Zénobi), Marie-Laure Allain Bonilla (universitaire), Benoît Anceaume (libraire), Florence Andrieu (Librairie Les Beaux Jours), François Annycke (programmateur du festival Colères du présent), Alexis Argyroglo (Librairie La Petite Égypte), Virginie Artus-Audoucet (auteure), Astier-Pécher Literary & Film Agency (Pierre Astier, Laure Pécher), Stéphane Audoin-Rouzeau (historien), Lilya Aït-Menguellet (Librairie Meura), Jérémie Banel (libraire), Katy Barasc (philosophe), Christophe Barbat (libraire), Béatrice Barbusse (autrice et sociologue), Chloë Bénéteau (libraire), Anne Béraud (freelance spécialisée dans la filière livre), Antoine Bertrand (attaché de presse indépendant), Romain Bertrand (historien), Chloé Billon (traductrice), Émilie Blanc (autrice), Gaëlle Bohé (directrice de Fontaine O Livres et présidente de l’Académie Hors Concours), Éric Boury (traducteur), Gwen de Bonneval (auteur de bande dessinée), Guenaël Boutouillet (animateur littéraire), Paul de Brancion (auteur), John Briens (Imprimerie Escourbiac), Nadine Bruchon (bibliothécaire), Magali Brieussel (Librairie la Géosphère), Hervé Brunaux (auteur), Les Caractères masqués, collectif d'indépendants au service du livre, Patrick Cargnelutti (auteur), Anne-Marie Carlier (Librairie Autour du monde), Ferdinand Cazalis (correcteur), Pascale Chassagny (relieure), Natacha Chetcuti (sociologue), Léa Chevrier (maquettiste/graphiste indépendante), Yoann Chivard (auteur dessinateur), Constance Chlore (auteure), Laurence de Cock (autrice et historienne), Nolwenn Cointo (LiVrairie-café du monde entier), Collectif de libraires (Librairie Charybde), Soazic Courbet (Librairie l’Affranchie), Florica Courriol (traductrice), Anne Coppel (sociologue), Éric Darsan (critique et écrivain), Nicolas Deleau (Auteur), Magalie Delobelle (SFSG Agency), Delphine Demoures (libraire), Karine Depeyre (Librairie le Kairn), Daniel Deshays (auteur), Elyssea di Marco (auteur), Christine Desrousseaux (autrice), Édouard Devos (auteur), Isabelle Dignocourt (autrice), Audrey Dinghem (traductrice et correctrice), Fabrice Domingo (Librairie Terra Nova), Deborah Druba (agence de droits), Christine Drugmant (Librairie La belle aventure), Marion Duval (designer graphique indépendante), Annie Duprat (historienne), Sylvia Duverger (journaliste), Mino Faïta (auteur), Jules Falquet (autrice et sociologue), Arlette Farge (historienne), Claire Feasson (libraire), Estelle Fenzy (autrice), Fabien Fernandez (auteur, illustrateur, scénariste BD, game designer), François Ferrier (auteur /artiste plasticien), Patrick Fillioud (auteur), Fabrice Flippo (philosophe), Éric Floury (Librairie Floury), Fondus au noir (association), Nathalie Fontaine (Librairie Détours), Camille Froidevaux-Metterie (autrice et universitaire), Stéphanie Gaou (Librairie Les Insolites Tanger), Sarah Gensburger (autrice et sociologue), Corinna Gepner (traductrice), Mélie Giusiano (graphiste), Karine Gorris (Librairie le Presse papier), Émeline Guibert (éditrice freelance et animatrice lecture), Gersende Guingouain (libraire), Sarah Gurcel (autrice), José Hébert (auteur), Sophie Hofnung (correctrice et traductrice), Anne-Sylvie Homassel (traductrice), Nicolas Houguet (auteur), Olivier Huguenot (Librairie Le Neuf), Olivier Josso Hamel (auteur de bande dessinée), Pascal Jourdana (directeur artistique de La Marelle), Victor Khagan (auteur), Irène Kaufer (autrice), Michel Kokoreff (sociologue), Souad Labbize (autrice et Poétesse), Jean-Louis Lafontaine (auteur), Jérôme Lamy (sociologue), Isabelle Lanini (Agence littéraire Kalligram), Marie Lannurien (BAM ! Agence littéraire), Ïan Larue (autrice), Martine Laval (directrice de collection, directrice littéraire de salon), Guillaume Lebaudy (anthropologue), Gilles Le Beuze (libraire), Guillaume Le Chevalier (auteur), Laurent Le Gall (historien), Ingrid Ledru (Librairie Le Livre en fête), Alban Lefranc (écrivain), Hervé Leroy (auteur), Aurèle Letricot (Librairie le Tracteur Savant), Kristina Lowis (auteure et traductrice), Patrice Lumeau (rédacteur biographe indépendant), Sébastien Marchalot (bibliothécaire), Isabelle Mariault (Présidente de l’ADAN - Association des auteurs des Hauts-de-France), Corinne Marotte (Agence littéraire Marotte et Compagnie), Sandrine Massuger (illustratrice graphiste), Philippe Mathé (Compagnie Bibliothéâtre), Guillaume Mazeau (historien), Sarah Mazouz (autrice et sociologue), Chiara Mezzalama (autrice), Clémence Michallon (autrice), Christophe Mileschi (traducteur), Dominique Minard (La Librairie de Clermont), Salim Mokaddem (auteur, philosophe et chercheur universitaire), Waldeck Moreau (Librairie L'Opuscule), Gérard Mordillat (écrivain et réalisateur), Maïra Muchnik (traductrice), Nicolas Offenstadt (historien), Fabienne Olive (Librairie les Oiseaux rares), Manon Ott (cinéaste et chercheuse en sciences sociales), Juliette Paquereau (correctrice et traductrice), Gaëlle Partouche (Librairie les Modernes), Manon Pignot (historienne), Camille Pillias (éditrice photo indépendante), Vincent Poirier (Librairie BD fugue), Sophie Quetteville (animatrice littéraire), Anne Rapp-Lutzernoff (L'Appel d'Art), RELIEF Agence de relations libraires (Julie Duquenne et Christophe Grossi), Thierry Reboud (représentant), Céline Regnard (universitaire), Johanna Renard (universitaire), Sarah Rey (universitaire), Mylène Ribereau (libraire), Line Rocques (Librairie Vocabulaire), Athénaïs-Löu Ropéro (traductrice), Alix Sallé (autrice), Emmanuelle Sarrouy (artiste hybride, autrice), Dominique Savio (autrice), Morgane Saysana (traductrice), Patrick Schindler (auteur), Aurélie Serfaty-Bercoff (attachée de presse indépendante), Michel Simonot (écrivain, auteur dramatique), Nat Sinob (graphiste, auteure et illustratrice), Natacha de la Simone (libraire), Billye Strazzeri-Ritton (libraire de réserve), Philippe Tabary (auteur), Hervé Tanquerelle (auteur de bande dessinée), Federico Tarragoni (universitaire), Céline Telliez (universitaire et consultante), Marie-Ève Thérenty (universitaire), Maud Thiria (autrice et poétesse), Fabien Vehlmann (scénariste de bande dessinée), Marie-Ève Venturino (Libreria Stendhal, Rome), Patrick Verschueren (Président de la Fédération des maisons de poésie), Éliane Viennot (intellectuelle et autrice), Olivier Villepreux (auteur et traducteur), Librairie-Café les Villes Invisibles (Tatiana & Amandine), Jean-Christophe Vizcaino (Librairie La Nouvelle Réserve), Maurice Vigier (Association rue des Graphèmes), Romaric Vinet-Kammerer (traducteur & chargé de communication indépendant), Michael Wenzel (Agent littéraire), Elvan Zabunyan (universitaire).
Si vous n’avez pas eu le temps de signer et que vous souhaitez vous joindre à ces réflexions et actions, vous pouvez vous adresser à :
[email protected][1] 3e Panorama 2019, EY-France Creative.
[2] Source : BnF/Département du dépôt légal, entrées au dépôt légal Livres, in Observatoire de l’économie du livre du Service du livre et de la lecture de la DGMIC, « Chiffres-clés du secteur du livre 2017-2018 », 2019 (
https://www.culture.gouv.fr/Sites-thema ... ctualite...).
--